Kjøpsbetingelser forbrukerkjøp:
Generelt:
Disse betingelsene regulerer forholdet mellom Nord Living AS og deg som forbruker, ved kjøp av produkter fra www.nordliving.no.
Sammen med din bestilling og ordrebekreftelse, utgjør kjøpsbetingelsene det samlede avtalegrunnlag for ditt kjøp. Forbrukerkjøp er regulert blant annet i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven.
Dersom du har ytterligere spørsmål rundt dine rettigheter som forbruker og om lovverket rundt forbrukerkjøp, anbefaler vi deg å gå inn på Forbrukerportalens sider.
Parter
Selger er:
Nord Living AS
Furuveien 1
1356 Bekkestua
Organisasjonsnummer: 988 652 911 MVA
Telefon: 488 68 549
E-post: post@nordliving.no
Kjøper er:
Den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.
Gjennomføring av kjøp og trygg netthandel
Det er enkelt og trygt å handle hos nordliving.no. Alle opplysninger behandles konfidensielt, og korttransaksjoner utføres av Stripe, som nå er etablert i Norge.
For å kunne handle på nordliving.no må du registrere deg som kunde. Gyldig e-postadresse er obligatorisk for å kunne gjennomføre et kjøp.
Vi leverer til hele Fastlands-Norge (unntatt Svalbard).
Avtaleinngåelse
Din bestilling er bindende når den er registrert hos oss. Du kan likevel gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett (se eget avsnitt om dette). Din bestilling genererer en automatisk ordrebekreftelse. Vi anbefaler at du kontrollerer at denne stemmer overens med din bestilling. Dersom det ikke er samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, ta kontakt med oss snarest mulig.
Vi tar forbehold om at feil kan oppstå i pris, beholdning, bilde og tekst som gjør at vi ikke kan levere i henhold til informasjonen oppgitt på nordliving.no. Videre kan også tekniske feil knyttet til handlekurv eller betaling påvirke vår evne til å levere. Skulle slike situasjoner oppstå, vil vi snarest mulig kontakte deg og finne en god løsning.
Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, inkl. frakt, vil fremkomme tydelig i handlekurven før du utfører betalingen. Tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker, eller fram til angitt frist.
Betaling
Kjøp i vår nettbutikk kan betales med VISA- eller kredittkort samt med Vipps.
Frakt og levering
Det er gratis frakt for kjøp over kr. 2.000,-. For beløp under denne grensen koster frakten kr. 149 inkl. mva uansett vekt/volum.
Vi sender våre pakker med Posten som Pakke til hentested eller som MyPack Collect med Postnord. Disse må hentes på postkontor, post i butikk eller Postnord utleveringssted i henhold til varsel som sendes fra transportøren. Ordre sendes normalt i løpet av 1-3 virkedager etter bestilling. Nordliving.no forbeholder seg retten til å kansellere hele eller deler av din bestilling dersom det oppstår situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter i din ordre. I slike situasjoner vil du få melding om dette, sammen med informasjon om hva vi eventuelt kan tilby deg som alternativ vare. Det står deg fritt å akseptere eller forkaste et slikt tilbud om erstatningsvare.
Undersøkelse av produktene
Når du har mottatt din ordre bør du, så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen og om produktene er i god stand. Dersom det skulle vise seg at produktene er skadet og dette skyldes transport (for eksempel esken eller annen emballasje er ødelagt eller viser tegn til hard håndtering), ber vi deg om å melde fra dette på utleveringsstedet der du mottok din pakke. Da må du fylle ut en skademelding, utleveringsstedet hjelper deg med dette.
Deretter tar du kontakt med oss slik det er beskrevet under punktet REKLAMASJON.
Angrerett
Du kan uten begrunnelse angre på ditt kjøp. Et angrerettskjema følger med bestillingen, den fyller du ut og sender oss pr. post eller e-post. Deretter sendes pakken tilbake til Nord Living, medfølgende vedlagte returskjema i utfylt stand. Det er viktig at pakken sendes med sporing. Når vi mottar den returnerte varen, vil hele kjøpesummen bli tilbakeført via den betalingsmåten som ble brukt da du handlet, innen få dager. Du må selv dekke kostnaden for returforsendelsen.
Returadresse:
Nord Living AS
Furuveien 1
1356 Bekkestua
Kontaktinformasjon:
E-post: post@nordliving.no
Tlf.: 488 68 549.
Reklamasjon
Dersom du oppdager feil eller mangler på et produkt, ber vi om at du tar kontakt med oss via e-post eller telefon. Du kan sende produktet kostnadsfritt tilbake til oss ved hjelp av en postlapp som vi sender til deg. Det vil ikke bli tilbakebetalt porto om det sendes inn for egen regning. Husk å fylle ut følgebrev-skjemaet vi har sendt deg og angi feilen og hvilket ordrenummer det gjelder. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så snart vi har mottatt produktet det reklameres på.
Uavhentede pakker
Posten sender ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du ikke henter pakken innen oppgitt dato, vil den bli returnert til oss. For uavhentede pakker vil du bli belastet et gebyr på kr. 250 for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med dette. Uavhentede varer omfattes ikke av angreretten.
Force majeure
Med force majeure menes ekstraordinære hendelser som er utenfor Nord Livings kontroll. Eksempler på dette er naturkatastrofer, flom, krig, opprør, streik osv. Denne klausulen fritar Nord Living for forpliktelser som vi ikke er i stand til å gjennomføre grunnet hendelser utenfor Nord Living sin kontroll.